برنامه های کاربردی موبابل در تلگرام

چطور در تلگرام کارهای خاص انجام دهیم

برنامه های کاربردی موبابل در تلگرام

چطور در تلگرام کارهای خاص انجام دهیم

چگونه اکانت هک شده خود در تلگرام را بازیابی کنیم

همیشه بهتر است قبل از استفاده از هر برنامه و نصب آن، بدانید که به چه نحوی باید از آن استفاده کنید در بیشتر مواقع وقتی از همان ابتدا تنظیمات به صورت صحیح انجام نشود.

چرا تلگرام از واتس اپ محبوب تر است؟


دسترسی غیر ممکن می شود یا راهی برای ورود هکر ها به ان باز می شود؛ زیرا هکر برای وارد شدن نیاز به حفره هایی دارد که از طریق سهل انگاری کاربر ایجاد شده ، به همین دلیل بعد از وارد شدن و سوء استفاده از باگ مورد نظر ، سریعا آن را برطرف می کند تا فرد دیگری به آن دسترسی نداشته باشد. در این مقاله به آموزش اکانت تلگرام و بازیابی اکانت هک شده تلگرام در مرکزش می پردازیم. 

 

اکانت تلگرام

اکانت تلگرام و واتس‌اپ هر دو با داشتن قابلیت پیام‌رسانی رمزنگاری‌شده به‌طور پیش‌فرض، جزو امن‌ترین اپلیکیشن‌های ارتباطی میان کاربران اینترنت محسوب می‌شوند. اما گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی امنیت این دو اپلیکیشن را به خطر بیندازند؛ مشکلاتی که ممکن است از خود اپ نبوده و عوامل دیگری آن‌ها را به وجود آورده باشند. شما می توانید برای امنیت اکانت تلگرام خود مقاله های «افزایش امنیت تلگرام و راهکارهای آن» و «بررسی قابلیت های امنیتی پیام رسان تلگرام» را نیز مطالعه نمایید.

بازیابی اکانت هک شده تلگرام

تلگرام برای رفع مشکل در بخش پشتیبانی فرمی را قرار داده است که باید از طریق آن اعلام کنید که حسابتان هک شده است . تلگرام مواردی مثل شماره همراه و ایمیل شما را بررسی می کند ، در صورت صحیح بودن و تغییر ندادن اطلاعات پروفایل توسط هکر ، یک ایمیل یا پیامکی شامل یک کد ۴ رقمی به تلفن همراه تان فرستاده می شود که طی مدت مشخص باید وارد اکانت تلگرام خود شوید. بهتر است در ابتدا بدانید هکر ها ، چگونه وارد اکانت شما می شوند تا بتوانید بازیابی اکانت هک شده تلگرام را به درستی انجام دهید.

نفوذگران به دو روش اکانت تلگرام شما را مورد حمله قرار می دهند:

روش اول: نصب نرم افزار جاسوسی بدون آگاهی شخص

فرد نفوذگر بدون اطلاع کاربر، نرم افزاری روی گوشی تان نصب می کند؛ و یا با نصب برخی از برنامه ها و بازی های رایگان ، این فایل ها به صورت پنهان وارد گوشی شما می شود؛ و یا از طریق مشاهده یک وب‌سایت از مرور گر موبایلتان ، دیدن یک ایمیل به فرمت ‌HTML یا با کلیک‌کردن یک پنجره بازشونده (pop-up) آغاز می شوند. و شما متوجه آنها نخواهید شد. برای بازیابی اکانت هک شده تلگرام، ابتدا از دسترسی فیزیکی به گوشی خود جلوگیری نمایید. برای حذف این برنامه مخرب در گوشی اندرویدی خود، به بخش Setting -> Application Manager مراجعه و لیست برنامه ها را بررسی نمایید. البته دقت کتید که برخی از برنامه ها به صورت پیش فرض بر روی موبایل هوشمند شما نصب شده است و در آخر بهتر است همیشه به یک متخصص مراجعه کنید.

روش دوم: فیشینگ برای تلگرام

گاهی حملات فیشینگ با ارسال پیامی حاوی کد 5 رقمی صورت می گیرد. در این حالت دو اتفاق ممکن است رخ دهد که برای بازیابی اکانت هک شده تلگرام ، هر دو تقریبا یک راه حل دارند:

  • در حالت اول، هکر تلگرام به صورت خاموش و نامحسوس وارد تلگرام شما شده و با دوستان یا آشنایان تان صحبت می کند و به سرعت گفتگوها را پاک کرده و ردی از خود بجای نمی گذارد که با دیدن عبارت You are Typing در لیست گفتگو های تلگرام، می توانید متوجه این موضوع شوید. در این صورت می بایست به مسیر:
    Setting -> Privacy and Security -> Active Sessions بروید و گزینه Terminate all Other Sessions را انتخاب نمایید تا برنامه تلگرام در تمام دستگاه های دیگر Log Out شده و دیگر کسی بجز خودتان دسترسی نداشته باشد.
  • و حالت خطرناک تر، آن است که این هکر، برای تلگرام شما کد امنیتی یا همان Pass Code گذاشته باشد و دسترسی شما را به اکانت تلگرام خود محدود می نماید.

بازیابی اکانت هک شده تلگرام - اکانت تلگرام

دراین حالت، تنها می توانید پیام هایی را که به شما ارسال می شود در نوار اعلان ها یا همان Notifications Bar مشاهده نمایید.

در گوشی اندرویدی مسیر

 Settings -> Apps -> Download -> Telegram -> Clear Data

و در آیفون، مسیر

 Settings -> General -> Usage -> Show all Apps -> Telegram -> Delete App

را دنبال نمایید. حال برنامه را دوباره نصب و راه اندازی کنید.

بازیابی اکانت هک شده تلگرام - اکانت تلگرام

پس از دریافت کد از طریق پیامک، آن را در قسمت مربوطه، وارد نمایید. به صفحه ای هدایت می شوید که از شما Password می خواهد.

بازیابی اکانت هک شده تلگرام - اکانت تلگرام

گزینه Forgot password را انتخاب و در پنجره ای که با پیام ارسال ایمیل باز می شود Ok کنید.

بازیابی اکانت هک شده تلگرام - اکانت تلگرام

اگر ایمیل مندرج در این پنجره، ایمیل خودتان بود به حساب ایمیل خود رفته و کد 6 رقمی ارسالی از تلگرام را وارد نمایید.

بازیابی اکانت هک شده تلگرام - اکانت تلگرام

و به محض ورود به اکانت تلگرام خود به مسیر:
Settings -> Privacy and Security -> Active Sessions بروید و گزینه Terminate all Other Sessions را انتخاب کنید تا برنامه تلگرام در تمام دستگاه های دیگر Log Out شود.

ولی اگر ایمیل مندرج در پنجره باز شده متعلق به شما نبود و هک کننده آینده نگر، مراحل تایید دو مرحله ای یا همان Two-Step Verification را طی کرده بود، Ok کرده و پیام آبی رنگ ?Having trouble accessing your e-mail *********@gmail.com را انتخاب کنید.

در این صورت، تمامی گفتگوها، مخاطبین و هر آنچه که شما تاکنون در اکانت تلگرام خود داشته اید بصورت غیر قابل بازگشت پاک می شود، در مقابل شما اکانت تلگرام  خود را پس گرفته اید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.