برنامه های کاربردی موبابل در تلگرام

چطور در تلگرام کارهای خاص انجام دهیم

برنامه های کاربردی موبابل در تلگرام

چطور در تلگرام کارهای خاص انجام دهیم

طریقه نصب افزونه های دسکتاپ کروم بر روی سیستم عامل اندروید

طریقه نصب افزونه های دسکتاپ کروم بر روی سیستم عامل اندروید



طریقه نصب افزونه های دسکتاپ کروم بر روی سیستم عامل اندروید


کیوی یکی از مرورگرهای Open Source برای دستگاه های اندرویدی می باشد که بر اساس Chromium و موتور رندری WebKit طراحی شده است. از آنجایی که از منبع Chromium استفاده می کند، دارای یک ظاهر و جذابیت بسیار آشنا می باشد، اما قابلیت های خود را دائما بروزرسانی می کند و یک سری قابلیت های منحصر بفرد نیز دارد.

به طورکلی از ویژگی های این مرورگر می توان به جلوگیری از نمایش تبلیغات مزاحم به صورت پیش فرض، بلوک های پاپ آپ، و حفاظت در برابر cryptojackers اشاره داشت. همچنین می تواند نوتیفیکیشن های سایت را نیز مسدود نماید و همچنین صفحات AMP را برای کاربران که ترجیح می دهند به طور مستقیم به سایت ها وارد شوند، مسدود نماید. به طور کلی، این مرورگر یک نسخه حفاظتی تر نسبت به Chrome با بهبود سرعت های مختلف است.  

از آنجا که فقط براساس Chromium طراحی شده است و در واقع کروم نیست، در همین شرایط، قابلیت هایی مانند همگام سازی حساب های کاربری میان دستگاه ها را از دست خواهید داد، بدین معنا که باید از طریق کروم از نشانک های خود و موارد مشابه آن به کیوی برسید.

در صورتی که همه چیز را کنار بگذارید، یکی از قابلیت های اصلی و نسبتا جدید کیوی که ما امروز بر روی آن تمرکز می کنیم: پشتیبانی از افزونه های دسکتاپ گوگل کروم می باشد. ما درخصوص تمامی افزونه های مورد علاقه ی شما از Chrome در دسکتاپ صحبت خواهیم کرد که تنها بر روی گوشی اندرویدی شما فعال می شوند. اینکه افزونه ها در این مرورگر به چه صورت کار می کنند، بسیار موضوع جذابی است.

کمی در خصوص افزونه ها گوگل کروم صحبت کنیم

پیش از این که جزئیات بپردازیم، احتمالا باید درخصوص اینکه چرا افزونه های گوگل کروم در روی مروگر کروم از گوشی های اندرویدی ارائه نشده است، صحبت کنیم. به طور خلاصه اگر بخواهیم در این مورد صحبت کنیم: باید بگوییم که گذشته ی هر کمپانی درخصوص تصمیمات مختلف متفاوت می باشد.

افزونه های کروم عمدتا (یا به طور کامل) با اینکه تنها برای نسخه ی دسکتاپ طراحی شده اند در ذهن ها تداعی می گردد، بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از این افزونه ها قابلیت بیشتری در گوشی های هوشمند ارائه نمی کنند و اساسا پیشنهاد نمی شوند. در حقیقت، افزونه هایی که در نسخه ی دسکتاپ مرورگر کروم استفاده می کنید، ارزش یک بار امتحان بر روی تلفن همراه را دارند.

اساسا بهره مندی از آن ها، افزونه به افزونه متفاوت است؛ برخی از آن ها ممکن است به خوبی کار کنند، برخی ممکن است فقط تا حدی عملکرد مناسب داشته باشند. برخی نیز ممکن است به طور کلی در همه جا کار نکنند. تنها راه شناخت واقعی افزونه ها این است که آن ها را آزمایش کنید.

اما ممکن است بتوانید حدس بزنید کدام افزونه ها براساس تجربه به خوبی کار خواهند کرد؛ برای مثال، افزونه Chrome LastPass بر روی دسکتاپ Chrome عالی است، اما در تلفن همراه به طورکلی کار نمی کند. اما سایر افزونه های ساده تر مانند OneTab به خوبی فعالیت می کنند. همانطور که گفتم – شما باید هر یک از این افزونه ها را آزمایش کنید.

اکنون، بر اساس تمامی صحبت هایی که تا به اینجا کردیم، مرورگر کیوی با در اختیار قرار دادن چنین قابلیتی برای کاربران خود بسیار کار فوق العاده ای کرده است. نصب و حذف افزونه ها (مواردی که ما پایین تر پوشش خواهیم داد) به همان اندازه ساده می باشد.

نحوه استفاده از افزونه های دستکتاپ کروم در اندروید

در ابتدا لازم است تا مرورگر کیوی را از Play Store نصب کنید (اگر قبلا آن را نصب نکرده باشید).

پس از نصب، آن را باز کنید. در این بخش روند راه اندازی را برای شما اعلام نکرده ایم – شما می توانید به طور مستقیم وارد مرورگر خود بشوید. اگر می خواهید از این مرورگر استفاده کنید و با قابلیت های خاص آن روبرو شوید، در ابتدا باید با راه های ورودی آن و افزونه ها به خوبی آشنا شوید (حتی برای کاربران مرورگر کروم).

در صورتی که از قبل می دانید که می خواهید از چه افزونه های استفاده کنید، سریعا باید وارد پلی استور گوگل شوید. از آنجایی که فروشگاه وب یک صفحه مناسب برای تلفن همراه ندارد، شما باید برای جبران این مسئله و بهره مندی از بهترین تجربه، صفحه ی گوشی خود را زوم کنید. (این موضوع به این معنا نیست که که شما همیشه باید در زمان ورود به فروشگاه وب حتما باید زوم کنید تا تمامی آیکون ها برای شما بزرگ نمایش داده شوند، بلکه به این معناست که بتوانید به راحتی تمامی نرم افزارهای مختلف را بررسی نمایید و دچار مشکل نشوید.)

هنگامی که یک افزونه را برای خود هدف قرار داده اید، آن را درست مانند نسخه ی دسکتاپ نصب کنید: بر روی دکمه «Add to Chrome» کلیک کنید.

افزونه های دسکتاپ کروم

مجوزها را تایید کنید و سپس چند ثانیه به آن زمان بدهید تا نصب شود. اکنون افزونه ی شما برای استفاده آماده شده است.

افزونه های دسکتاپ کروم

اکنون آماده ی راه اندازی و استفاده می باشد (البته با فرض اینکه به درستی کار می کند). ادامه دهید.

نحوه حذف کردن افزونه های Kiwi

اگر متوجه شدید که یک افزونه چیزی نیست که شما فکرش را می کردید (یا تنها می خواهید این افزونه را حذف کنید)، دکمه منو را در گوشه بالا سمت راست فشار دهید و سپس «Extensions» را انتخاب کنید.

افزونه های دسکتاپ کروم

از آنجا، افزونه ای را که می خواهید حذف کنید، پیدا کرده و سپس دکمه «Remove» را فشار دهید.

افزونه های دسکتاپ کروم

یک دیالوگ باکس برای شما ظاهر خواهد شد، در نهایت قبول کنید که افزونه ی موردنظر شما حذف شده است. به همین راحتی …

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.